33 lata doświadczenia w branży oponiarskiej

Dostawcze bieżnikowane

Dostawcze bieżnikowane

Dostawcze bieżnikowane

Warto inwestować Na rozwój rynku liczy również szefostwo doskonale znanej w naszej branży firmy Geyer & Hosaja, która zaczęła regenerację dostawczych opon w zakładzie w Mielcu. W tym celu została kupiona kompletnie nowa linia do bieżnikowania opon dostawczych na gorąco od firmy Cima, renomowanego, włoskiego producenta. Cima to również dostawca większości form, a to razem gwarantuje odpowiednią jakość. A ponieważ Geyer & Hosaja specjalizuje się w produkcji, mniej w handlu, dystrybucja Gepardów Silica, bo taką noszą nazwę, odbywa się przez sieć Handlopeksu. Skąd karkasy? Nie trzeba nikogo przekonywać, że dobry, niezniszczony karkas to podstawa regeneracji. I tutaj mamy różnicę zdań, gdyż Glob-Gum korzysta z karkasów z Polski, natomiast Geyer & Hosaja z zagranicy. Geyer & Hosaja ma złe doświadczenia z polskimi karkasami i dlatego importuje wszystkie z krajów zachodnich. Nie są to jednak pierwsze z brzegu egzemplarze, ale karkasy premium. Dominuje Michelin, poza tym Continental. Właśnie do tych dwóch marek przystosowane są formy wulkanizacyjne. Krzysztof Pawlak, dyrektor ds. biznesu oponowego Geyer & Hosaja przypomina, że mimo jednakowego rozmiaru opon karkasy poszczególnych marek różnią się między sobą. Szczegóły, które mogą nabrać dużego znaczenia przy bieżnikowaniu na gorąco. Glob-Gum obecnie używa głównie karkasów pozyskanych z polskiego rynku. W ostatnich latach drogi w Polsce mocno się zmieniły, a samochody dostawcze są mniej przeładowywane. N. Kops przytacza jeszcze argumenty związane ze sferą ekologii. Jego zdaniem transport takich opon z zagranicy obarczony jest ryzykiem, że narazimy się na wysokie kary związane z transgranicznym przekraczaniem odpadów. Opona, w której wysokość bieżnika zrówna się z znacznikiem TWI, klasyfikowana jest jako odpad. W związku z licznymi podpaleniami składowisk odpadów w naszym kraju w ostatnich miesiącach są wzmożone kontrole ciężarówek, które mogą przewozić odpady.